SOLMEC - OMIS: Safety and speed: a new crane for the growing company
Вставка
- Опубліковано 7 лют 2025
- A great little Italian excellence, specialising in high-tech, high-performance niche production. And above all, a growing company. One that needs reliable suppliers in line with the company's approach and innovative ideas. This is Solmec, which has been producing and innovating wheeled loaders since 1960, having moved from the original manufacture of just a few custom models to mass production, thus acquiring Italian leadership and a place of absolute prominence on the European scene. Greater production demands, greater loading requirements: in parallel with this growth of the Solmec product, the presence of OMIS systems in the plant has also increased in quality and technology. OMIS is a long-standing partner for Solmec, and when a new ultra-modern booth was built for the painting plant, to speed up loading/unloading operations and guarantee greater safety for operators, the installation of a new crane was a necessary step.
It is an OMIS gantry crane with a capacity of 5 tonnes, a tailor-made project made real by the close cooperation of the two companies. And above all a great success in terms of performance, safety, reliability. This is a further confirmation of a solid and mature relationship, which will see OMIS alongside Solmec also for the supply of future production units.
Una piccola grande eccellenza italiana, specializzata in una produzione di nicchia ad alte tecnologie e alte prestazioni. E soprattutto, una realtà in crescita. Alla quale servono fornitori affidabili e in linea con l’approccio e le idee innovative dell’azienda. Si tratta di Solmec, che dal 1960 produce e innova caricatori gommati, essendo passata dall’originaria manifattura di pochi modelli custom a quella di serie, conquistando così la leadership italiana e un posto di assoluto rilievo nel quadro europeo. Maggiori esigenze produttive, maggiori necessità di carico: parallelamente a questo processo di crescita del prodotto Solmec è aumentata in qualità e tecnologia anche la presenza di sistemi OMIS nello stabilimento. OMIS è un partner storico per Solmec, e nel momento in cui per l’impianto di verniciatura è stata realizzata una nuova modernissima cabina, per velocizzare le operazioni di carico/scarico e garantire maggiore sicurezza agli operatori, l’installazione di una nuova gru è stato un passo obbligato.
Si tratta di una gru a cavalletto OMIS con capacità di 5 tonnellate, un progetto su misura reso reale dalla stretta collaborazione delle due imprese. E soprattutto un grande successo in termini di prestazioni, sicurezza, affidabilità. Un ulteriore conferma di un rapporto solido e maturo, che vedrà OMIS a fianco di Solmec anche per la dotazione di future unità produttive.