Thank you! I suggest you watching my new video where I show a new more efficient technique for doing that, here’s the link: ua-cam.com/video/629EZlY1wB8/v-deo.html As for the rope I only use cotton, I know many use polyester, but I don’t like it, it’s too bright and shiny compared to 100% cotton thread. Italian arsenal modellers use cotton. Polyester looks nicer in photos though, so that’s might be a reason many use it :)
It does not affect it. I suggest you watching my new video where I show a new more efficient technique for doing that, here’s the link: ua-cam.com/video/629EZlY1wB8/v-deo.html
Ciao Simo, potrebbe funzionare, ma la cera va comunque scaldata perché deve penetrare tra i singoli fili ritorti. Avrai un cavo più rigido e che resta in posizione facilmente e una cera che non va a formare grumi e che protegge il cavo nel tempo. Nel video io utilizzo la tecnica che vedi, ma molti modellisti preferiscono anche immergere completamente il cavo nella cera liquida, e asciugarlo successivamente con un panno riscaldandolo con una pistola termica in modo da rimuovere i residui. In ogni caso la cera andrebbe sempre scaldata per raggiungere un risultato ottimale
@@Tagliamare grazie per la risposta, farò la prova nel prossimo progetto, giusto la seccatura di scaldare il tutto. PS io uso la cera anche rendere i nodi temporanei più saldi.
Oh yes thanks for this video, I've been looking for this for a long time 👍💖⛵
Thanks for your comment! Glad it will help :)
Thanks for a very nice video and technique... may i ask what type of rope you are using, cotton or polyester?
Thank you! I suggest you watching my new video where I show a new more efficient technique for doing that, here’s the link:
ua-cam.com/video/629EZlY1wB8/v-deo.html
As for the rope I only use cotton, I know many use polyester, but I don’t like it, it’s too bright and shiny compared to 100% cotton thread. Italian arsenal modellers use cotton. Polyester looks nicer in photos though, so that’s might be a reason many use it :)
Amazing video. Thanks!
Thanks Eleonora!
@tagliamare how does the beeswax affect your ability to glue, like when you serve a rope after attaching a block or pulley?
It does not affect it. I suggest you watching my new video where I show a new more efficient technique for doing that, here’s the link:
ua-cam.com/video/629EZlY1wB8/v-deo.html
Thank you
very helpful
Фактически просмолил канат. Как на настоящем корабле)
Here is the link to the other video that explains the two methods for colouring ropes ua-cam.com/video/w13c58OmcQU/v-deo.html
Ciao, io ho sempre usato la stessa cera ma a freddo, strofinando il refe sulla "saponetta". Secondo te che differenza c'è in termini di resa?
Ciao Simo, potrebbe funzionare, ma la cera va comunque scaldata perché deve penetrare tra i singoli fili ritorti. Avrai un cavo più rigido e che resta in posizione facilmente e una cera che non va a formare grumi e che protegge il cavo nel tempo.
Nel video io utilizzo la tecnica che vedi, ma molti modellisti preferiscono anche immergere completamente il cavo nella cera liquida, e asciugarlo successivamente con un panno riscaldandolo con una pistola termica in modo da rimuovere i residui.
In ogni caso la cera andrebbe sempre scaldata per raggiungere un risultato ottimale
@@Tagliamare grazie per la risposta, farò la prova nel prossimo progetto, giusto la seccatura di scaldare il tutto. PS io uso la cera anche rendere i nodi temporanei più saldi.