17 seriali, które ZASŁUGUJĄ NA TWÓJ CZAS
Вставка
- Опубліковано 15 чер 2024
- 🎉 Zgarnij 4 miesiące ekstra przy zakupie 2-letniego pakietu NordVPN pod tym linkiem ► nordvpn.com/bezschematu | Bez ryzyka, z 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy.
🎁 Podobało się? Wesprzyj mnie na Patronite ► patronite.pl/BezSchematu
❤️ Możesz też postawić mi kawę ► buycoffee.to/bezschematu
---
TU ZNAJDZIESZ LINKI DO FILMÓW WSPOMNIANYCH W MATERIALE:
🔥 Zestawienie najlepszych seriali cz. 1 ► • 15 seriali, które powi...
🔥 Zestawienie najlepszych seriali cz. 2 ► • 21 seriali, które ZASŁ...
🔥 Zestawienie najlepszych MINISERIALI ► • 15 seriali na JEDEN WI...
🔥 Finalna recenzja The Last of Us ► • Krytycznie i konkretni...
🔥 Esej o The Last of Us ► • TO CZEGO NIE MOŻNA WYB...
🔥 Jak straciłem Facebooka i co robią z nami soszale ► • Jak Social Media NISZC...
---
👨👨👧👧 Tu możesz dołączyć do dyskusji na Discordzie ► / discord
👀 Śledź B/S na Instagramie ► / bezschematu
00:00 Wstęp
00:49 17. Peaky Blinders
02:39 16. Ozark
05:49 15. DARK
07:28 14. LOST
11:48 13. Arcane
12:59 12. SANDMAN
14:44 11. The Last of Us
16:04 10. Rozdzielenie
17:26 9. The Bear
18:36 8. Wojownik
21:00 7. Squid Game
23:03 6. Silos
24:30 5. Gomorra
25:24 4. Wikingowie
27:17 3. Dexter
29:14 2. You
31:21 1. True Detective
[Współpraca Reklamowa z Nord VPN]
#netflix #hbomax #disneyplus
Drodzy, tradycyjnie przypominam, że dużą część z seriali, które chcielibyście zobaczyć na tej liście być może już umieściłem na dwóch poprzednich A linki do nich znajdziecie w opisie pod filmem powyżej👆 Czekam oczywiście na Wasze ciekawe propozycje w komentarzach!
A tutaj macie ode mnie zniżkę na Nord VPN, którego sam używam dla bezpieczeństwa ► nordvpn.com/bezschematu
4 miesiące ekstra przy zakupie 2-letniego pakietu. I bez ryzyka, bo z 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy, gdybyście się rozmyślili.
Jakaś lipa, niby w porównaniu pakietów jest + 4 miesiące ekstra, a jak przechodzę do podsumowania to już tylko + 1 miesiąc...
dla bezpieczenstwa nie uzywa sie VPN-a lecz sieci TOR.
Moglbys dodac do tytulu nr.1 itd..
Gomorrah the series aktualnie niedostępny.
Takie promocje to i bez twojego linku są
Od siebie dodam After Life. Serial, który można szybko obejrzeć, a zostawia ślad na człowieku :)
o tak +1
O tak. Wyłam jak bóbr i śmiałam się na przemian. Wspaniały
Tylko prosze polaczki ogladamy z PL napisami i ORYGINALNYM glosem aktorow, a nie lektoreczek jak dziecko w podstawowce. Potem lecicie do Egiptu ze swoja Mariola jak oderwiecie sie od widlaka w Castoramie raz na 5 lat i nie mozecie zdania skleic w jezyku ktorego uczyliscie sie min 13 lat w szkole wy wsiuny🤡
Potem odwiedzasz jakikolwiek skandynawski kraj i zastanawiasz sie jakim cudem 70 letni taxowkarz i 12 latek pomagajcy mamie w warzywniaku mowi po angielsku jakby uczyli sie go cale zycie? Zastanawiasz sie do momentu az nie zobaczysz ich telewizji gdzie WSZYSTKO mialo, ma i bedzie zawsze mialo napisy, a nie przyglupa nalozonego na oryginalny przyciszony ( nawet nie zmutowany) glos gryzacy sie z oryginalem.
Ktokolwiek kto wpadl na ten genialny pomysl za czasow PRL powinien byc ukrzyzowany.
@@SLOSHPLOP Chyba czas na wizyte u psychologa.
True Detective kocham. Był przełomowy, ma kilka wad, ale jakość produkcji, kunszt aktorski, świetna fabuła i bezbłędne intro, którym inspirowano się przy produkcji wielu czołówek seriali na całym świecie w następnych latach. Uwielbiam 😍 Szanuję za dodanie do listy :)
Tylko 1 sezon
Mega dobra robota z tymi podsumowaniami 😊 Dzięki, że tyle pracy wkładasz w montaż swoich filmów (tu fragmenty każdego serialu w tle gdy opowiadasz)
Ogląda mi się ten filmik dużo lepiej niż nie jeden serial przez to jak wypowiadasz się o danym serialu naprawdę miód na moje uszy. Naprawdę widać, że znasz się na rzeczy :)
Liczę, że w kolejnych zestawieniach pojawią się Black Sails i Fargo bo ewidentnie mi ich brakuje.
Odkąd odkryłem twoje kanały na UA-cam po/kultura stałą się dla mnie jeszcze bardziej ważna - dzięki wielkie za waszą pracę :)
Dzięki serdeczne!
Kiedy omawiałeś serial dark przypomniało mi się co sobie myślałem kiedy sam go oglądałem. Mianowicie przy chyba 3 sezonie doszedłem do wniosku, że ten serial od początku trzeba oglądać z notatnikiem i zapisywać w nim wszystkie postacie żeby puźniej ogarniać kto jest kim i dla kogo
Puzniej -> PÓŹNIEJ. Następnym razem poczytaj trochę, nie tylko seriale.
Kurde w szoku jestem jak bardzo w Polsce bez rozgłosu przeszli "Synowie Anarchii". Niedawno skończyłem oglądać drugi raz i wciąż uważam że jest to jeden z najlepiej napisanych i zagranych seriali ever obok Breaking Bad, Peaky albo Gry o tron (a przynajmniej większości XD). Z każdym kolejnym sezonem akcja się rozpędza nie zapominając o tym aby w bardzo szokujący, satysfakcjonujący czy drastyczny sposób rozwiązywać wątki ciągnące się od pierwszego sezonu. Tak, jest to serial który dla niektórych może się wydawać telenowelą na motocyklach (podobnie jak TWD które też osobiście uwielbiam XD) ale dla innych którzy od początku do końca sie wciągną to będzie najpewniej jedna z najlepszych produkcji telewizyjnych jakie widzieli. Moim zdaniem też w porównaniu do innych świetnych seriali Synowie Anarchii mają jedne z najlepszych postaci kobiecych jakie widziałem na ekranie. Charyzmatyczne i świetnie zagrane. Polecam też każdemu kto uważał że w Gotcie Cersei była zła, to tu się dopiero przekona jak wygląda zła kobieta u władzy XDD
Z seriali Kurta Suttera "The Shield" jest o wiele lepszy i niestety o wiele bardziej niedoceniony.
Synowie Anarchii mieli dwa dobre sezony i bardzo dobry 3. Ale to nie jest serial, który kiedykolwiek wrzucę na swoją listę.
Bardzo irytujący bohater Jax, duża powtarzalność w kolejnych sezonach. I zaskakująco słabe aktorstwo (szczególnie Hunnam, który potrafi być świetny).
Ogółem, serial w porządku, ale zdecydowanie nie zamierzam go polecać na takich listach jak te, gdzie wręcz staram się gwarantować jakość.
Zgadzam się natomiast co do "The Shield".
@@BezSchematu bardzo dobrze napisane :) Ja dotrwalem chyba do 5 sezonu nim odpuscilem, wszystko było tak jak piszesz a dodatkowo szybko wpadli w nurzącą pętlę "ktoś kogo pokazalismy jako dobrego -> staje sie zly -> trzeba go zabić -> powtórzyć z kolejnym/kolejną" ewentualnie wariant B "ktoś ginie losowo i mamy 15 mln powód by po raz 150 mln pokazywać jak inni się mszczą w totalnym okrucieństwie"
też u mnie w top i też zaliczone 2 razy... a na pewno nie wleci jeszcze nie raz!
ten finał to jest poezja!
"Ride into this world..."
@@drozdlukasz W Polsce może Shield mało znany, ale w USA wymieniany jest wśród najlepszych seriali nie tylko o gliniarzach, co w ogóle. Dla mnie Shield to jeden z tych seriali, który jest lepszy z serii na serię, a finałowa seria, przede wszystkim finał to jest najlepsze zakończenie w ogóle. Finał Shield jest tak idealny że nic bym w nim nie zmienił.
Ale super ze w twoim zestawieniu znalazły się takie jak seriale jak Lost i Dexter
Fajnie że Silos znalazł się na liście :) ja ostatnio obejrzałam stary już serial- Tabu z Tomem Hardym. Świetny serial. Większość Twoich polecajek też mam na liście do obejrzenia :)
Wielka szkoda, że nie powstał drugi sezon.
Genialne zdjęcia.
Jest grolista, to znaczy playlista do tego typu materiałów na tym kanale?
Można by taką poczynić, bo widzę że w playliscie Seriale, jest też dużo recenzji pojedynczych odcinków.
Tylko ja kocham Prison Breaka czyli Skazanego na śmierć? Z żadnymi bohaterami nie zżyłem się bardziej niż ludźmi właśnie z tego serialu. Polecam każdemu zobaczyć przynajmniej pierwszy sezon. Nie będziecie żałować
nie, nie tylko ty. Skofild i Barołs
Nie tylko Ty ❤
@@ernicoach Ja do dziś nie mogę wybaczyć, że Abruzzi został uśmiercony :(
sink, zabije Cie wszystkim oprócz zlewu. T-Bag, ;) aż łezka się zakręciła.
To znaczy że za mało seriali widziałeś, ale prison break to również jeden z moich ulubionych seriali.
Ja się pytam gdzie jest:
Altered Carbon - ja rozumiem że nie każdy jest fanem "Cyberpunk" ale ta historia, filozofia, pomysł i mądrość to jest jakieś absolutne mistrzostwo, stworzyć taką przyszłosc i możliwości świata że po pierwszych dwóch odcinkach zbierałem szczękę z podłogi...
Ponadto: Ślepnąc od świateł, Belfer, Żmijowisko, Jack Reacher (amozon)
Wszystko co wymieniłeś to seriale słabe, albo bardzo słabe.
A mi wszystkie wyżej wymienione podobały się bardzo 😊 poza altered Carbon nie porwało mnie
Altered Carbon sezon 1 cudowny 🥰
Nudny @@rusty_cohle
Dzięki, jak zawsze wklepałam parę pozycji na swoją listę :D
To ja od siebie dodam: Farscape.
Stuknie mu zaraz 25 latek, ale zestarzało się bardzo dobrze pod względem efektów, protetyki, aktorstwa ale przede wszystkim wychodzeniu z pudełka, bo do wielu tematów podjętych w tym serialu, podeszli w sposób wyprzedzający swoje czasy (a wydaje mi się, że zrobili to lepiej, niż wiele współczesnych produkcji).
Ogólnie, astrofizyk i astronauta w jednym, testuje swoją teorię pozwalającą na szybsze podróże w kosmosie, ale zostaje wciągnięty przez tunel czasoprzestrzenny i wypluty po drugiej stronie galaktyki, gdzie ląduje na biomechanicznym żywym statku z grupą eks więźniów uciekających przed gośćmi nazywającymi się Rozjemcami (owszem, nazwa jak najbardziej ironiczna). Brzmi banalnie i stereotypowo, ale po 16tym odcinku, robi się wspaniale, intrygująco i, (mrugam :P) łamiąco sporo schematów. Zupełnie inny od Stargate, Startreków czy BattleStara, ale zasługujący na uwagę.
I tak, używali w tym serialu muppetów, ale z ręką na sercu są lepszymi aktorami niż wiele współczesnych i tak zwanych gwiazd xD Pozdrawiam!
Witam i dzięki za materiał ! Jedno pytanko używasz szkieł kontaktowych czy faktycznie masz tak fajnie popie..... źrenice ;D !
Ekstra, odpalam Silos i potem You. Dzieki. True Detective s01 absolutny majstersztyk.Pozdro z Gdańska mistrzu.
LOST to ogromny potencjał, który od 4 sezonu gasł. Początek faktycznie mega wciągający. Końcówka- tak jak mówisz- kwas, nieporozumienie, zgubienie scenariusza ... coś jak ostatnio sezon GoT. Potencjał budowany latami i spaprany końcówką
Wszystko praktycznie widziałem prócz SIlos i You, na pewno nadrobię, w sumie to już się za to zabieram, dzięki.
Od siebie zaproponuję jeszcze: What We Do In The Shadows, The Morning Show, Ted Lasso oraz Scrubs. Ten ostatni jest mi szczególnie bliski, ponieważ skutecznie i jak mało co, utrzymywał mnie w ryzach, gdy w serduchu było bardzo źle.
Dodałbym The last kingdom. Świetna historia, bohaterowie z którymi można się zżyć i niesamowita muzyka.
A ja powiedział bym nawet że koniecznie wymienił bym w tym zestawieniu "The Last Kingdom" za nieszczęsny serial Vaikings. Powód jest prosty serial o Wikingach a dokładnie Skandynawach bo słowo Wiking określa nie osobę a wydarzenie (Wyprawę Wojenno-Łupieżczą) jest tak Historyczny jak Gra o Tron. Twórcy do jednego gara wrzucili wszystko co in się kojarzyło nie zważając na realia geograficzne, historyczne czy i kulturę. Na dodatek dodając tam jeszcze nowomodną poprawność polityczną musieli wstawić do serialu osobę niepełnosprawną , Ivar Ragnarsson nie był niepełnosprawny prawdo podobnie cierpiał na schorzenie które powodowało że jego stawy były bardzo giętkie i łatwo się wystawiały i dlatego dostał przydomek "Bez Kości" inaczej mówiąc "Człowiek Guma" był strasznym wojownikiem i nigdy nie zabił brata, chińska dilerka opium terz była w serialu nie potrzebna i a-Historyczna. Ragnar Sigurdsson (Lodbrok to przydomek) książę Duński nie był w żaden sposób spokrewniony z swoim serialowym "Bratem" bo "Rollo" a tak naprawdę Rolf Eysteinsson zwany Gange-Rolf, czyli Rolf-Piechur bo był tak wielki i ciężki, że żaden koń nie był w stanie go udźwignąć. Był synem Jarla Moeri (Zachodnia Norwegia) i został wygnany z kraju przez króla Haralda Pięknowłosego za rozbójnictwo w Fiordzie Oslo. I można by tutaj jeszcze wiele rzeczy wymieniać co było nie tak i jak bardzo spłycono i wypaczono dobra Historie Skandynawii w tym serialu. Sagi i Historia Skandynawii to źródło z którego można czerpać wspaniałe tematy do wielu filmów i seriali tylko trzeba podchodzić do materiałów źródłowych poważnie a nie po hollywoodzku. I na deser sceny walki w tym serialu są tragiczne. Jeśli chcecie zobaczyć coś lepszego polecam wybrać się na jakąś imprezę Rekonstrukcji Historycznej z epoki i z bliska zobaczyć jak to wygląda a może i przymierzyć rekonstrukcje uzbrojenia z epoki . ;)
Mega lista i genialny komentarz. Leci sub i zostaję 😁
Czuje sie zachecona do zobaczenia reszty sezonow Wikingow :) Zawsze super posluchac takich zestawien, a to sie czlowiek czegos nowego dowie, a to sobie cos przypomni :)
WARTO. Naprawdę. Tylko sezon 5B jest słabszy, ale 6A przywraca serial na właściwe tory.
Jestem prze wdzięczna za polecenie serialu Warrior . Po 3 odcinakch jestem zakochana!! I ta muzyka z intro ❤️ lecę. Oglądać i chyba nockę zarwać 😂
Wikingowie po śmierci Ragnara to jest przeciętniak maks. Dobre tylko kilka odcinków. Skoro są wikingowie to równie dobrze mogłaby być gra o tron która też im dalej w las tym słabiej ale jednak rozmach i budżet mieli większy i to widać.
dziękuje Ci za twoje materiały, czekam na więcej perełek 😊
Kiedy zrobisz odcinek o swoich filmach wszech czasów.Bo w kilku innych filmikach powiedziałeś że twój nr 1 film wszech czasów to Memento Nolana ,a chce poznać reszte twojej topki ;)
No i nadal Świat Według Kiepskich niewspomniany kmg (kręcę moją głową)
I wreszcie jest jakiś serial wysokiej klasy, o którym się mogę wypowiedzieć xd Peaky Blinders jest absolutnie fantastyczne, klimatem ocieka niesamowicie, ma genialne postacie i jest świetnie zagrany - Sam Neil jako porucznik Campbell jest nieprawdopodobnie odpychający, ale aż się go chce oglądać, bo człowiek się zastanawia jak jeszcze ta postać będzie w stanie do siebie obrzydzić, Tom Hardy jako Alfie Solomons jest chyba jedną z najzabawniejszych i najbardziej szczerych postaci, a Adrien Brody jako Luka Changreta jest przerażający i nieprawdopodobnie charyzmatyczny od swojej pierwszej dłuższej sceny w serialu. A jeszcze można aktorów i wspaniałych bohaterów wymieniać! Jedyne co się można przyczepić, to że może parę wątków było... może trochę na siłę wprowadzone? Albo że czasem serial jest trochę przewidywalny - ale nawet wtedy odpłaty (ang. payoffs) są satysfakcjonujace, więc nie ma co narzekać. Jeszcze mam dwa sezony do dokończenia, a jak będzie film jeszcze to tym bardziej jestem zachwycony! Swoja drogą, powstała też gra strategiczna osadzona w tym uniwersum - taka ciekawostka
Dawno nie słyszałam tak dobrze przedstawionego rankingu,brawo
dodałbym jeszcze yellowstone, naprawde solidnie zrobiony kawal kina!
brakuje mi w Twoich zestawieniach Shameless - być może sezon sezonowi nierówny (przy takiej ilości to nic dziwnego), ale mnogość wątków, postaci, emocji jest tam wyjątkowa
Serial o patusach, bez przesady... Choć jako show ogląda się jako tako, nie powiem.
co to za muzyka, ktora leci w tle podczas omawiania sandmana? kojarze to bardzo ale nie pamietam tytulu
Fajnie że robisz te listy zawsze coś fajnego z nich wyczajam, dopisałbym do następnej listy mój ulubiony serial czyli Dr House :)
No to kolejny cię czeka GOOD DOCTOR
@BezSchematu, możesz powiedzieć, o której scenie batalistycznej z Wikingów mówisz?
Wszystkie sekwencje oblężenia Paryża
@@BezSchematu Dzięki za odpowiedź! Będę sobie musiał przypomnieć, bo... to był chyba 3 albo 4 sezon... stare dzieje ;)
Fajny odcinek.Brawo za to co robisz.
Fajnie jakbys dodawał filmiki co warto obejrzec per platforma :)
Wojownik to serial, który traktuje wszystkich równo i nikogo nie dyskryminuje.
Nie ma znaczenia kolor skóry, narodowość, orientacja czy jakiej kto jest płci.
Każdy w tym serialu dostanie wpierdol ; )
Bardzo cenię te polecajki serialowe, i cieszę się z powstania kolejnej listy. Ale dziwi mnie odrobine brak Tokio Vice 😉
Ja bym jeszcze dopisał serial From od producentów Lost. Dostępny na HBO Max, serial ma świetny mroczny klimat i podobnie jak w tamtym sporo tajemnic które z czasem wychodzą na jaw.
Peaky Blinder miałem wrazenie przy oglądaniu 1 sezonu, że kręcił go sam Nolan. Tommy idący przez dzielnice hutnicze wokoło niego iskry, dym, sadza, smog. Efekty cząsteczkowe na najwyższym poziomie, a przede wszystkim detale.
Swoją drogą (jestem facetem hetero ) ale zakochałem się w tym aktorze. (postać) Jest moim wzorem do naśladowania jakiego ojciec mi nie dał i przykro mi się patrzyło jak w ostatnich sezonach przez to, że na głowie miał dosłownie wszystko bo tylko on mógł zrobić coś najlepiej (jako szef gangu) co ostatecznie go przerosło. Stracił wszystko, poddał się i w porę zreflektował - olśniło go że wszystko co do tej pory go otaczało to była iluzja wykreowana przez jego politycznego wspólnika, wystarczyło tylko jedno kłamstwo by doprowadzić do szeregu zdarzeń - zaczeło sie wszystko sypać jak domek z kart (6 sezon)
Ten serial to dla mnie drogowskaz dlatego oceniam go na 10
Dla mnie Lost był niezmiennie top1 seriali. Od niego praktycznie zaczęła się moja przygoda z serialami. Wciągnął mnie na maxa, co tygodniowe wyczekiwanie na odcinek, odwiedzanie forum i wspólna dyskusja, omawianie odcinka, snucie teorii itd. Zakończenia aż tak źle nie odebrałem, może przez mój (wtedy) młody wiek. Jestem ciekaw jak w obecnych czasach nie znając Lost bym go ocenił. W końcu musiał nadejść ten dzień i na mój top1 seriali wskoczył Dark. Jak ten serial zrobił na mnie wrażenie to nie mam słów. Precyzyjny, przemyślany od deski do deski, dobór aktorów... Mistrzostwo. Obejrzałem go 3 razy i za pewne jeszcze do niego wrócę.
Ja mam niepopularną opinię, bo uważam że Lost trzymał poziom do samego końca. Oczywiście niektóre odpowiedzi mogą się nie podobać, ale ja lubię też ostatnie serie i finał, na którym się nie zawiodłem, gdy oglądałem za premiery. Powtarzałem wiele razy całość i za każdym razem się dobrze bawię na Zagubionych.
@@michax77 W sumie to chętnie bym sobie przypomniał całość ale póki co mam spore zaległości w innych serialach. Obecnie tyle tego wychodzi że nie ma szans obejrzeć wszystkiego. Namaste and good luck! :D
@@michax77 uważam dokładnie tak samo, cały serial trzyma poziom od początku do końca.
Wojownik świetny, a szkoda, że tak mało popularny
Co do Squid Game bardzo gorąco polecam kolejną, choć niesprawiedliwie troszkę zapomnianą produkcję tych samych twórców, tj. "All of us are dead". Jak ktoś lubi klimaty zombie to nie ma drugiej tak wciągającej, porywającej, genialnie napisanej i realistycznej produkcji. Dodatkowo, serial choć krótki jest wszystkim tym czym The Walking Dead powinno być a nei dało rady, tzn. survivalem w najczystszej postaci, od początku do końca.
Siemka Filip, jak zawsze umiesz zachęcić, szybkie pytanko czy na serio mogę odpuścić 2 sezon True Detective ? Bo właśnie zacząłem 1 sezon i mi się mega podoba
Ja pamiętam że to właśnie trzeci sezon nie przypadł do gustu, po dobrych dwóch pierwszych. Ale serial oglądałem dosyć dawno i muszę obejrzeć jeszcze raz,.
Drugi sezon "True Detective" jest świetny tyle tylko, że jest zupełnie inny od pierwszego, bo to bardziej opowieść sensacyjno-kryminalna a nie thriller o łapaniu seryjniaka, z kolei trzeci sezon to totalne nieporozumienie i jedna wielka nudna buła kopiująca nieudolnie sezon pierwszy.
Moim zdaniem tak, ale nie słuchaj wyłącznie mojej opinii. Dwóch Łukaszów napisało swoje i warto ich również wysłuchać.
Tym zestawieniem zachęciłeś mnie do obejrzenia Silo, czaiłam się już chwilę na ten serial, szukałam powodu żeby go obejrzeć i tutaj go dostałam. Teraz nie pozostaje mi nic jak lecieć nadrabiać poprzednie zestawienia i dodać kolejną nieracjonalną liczbę tytułów na listę "do obejrzenia'.
Serio warto!
Babylon 5, Star Trek Deep Space 9, Star Trek The Next Generations, Battlestar Galactica, Hannibal, The Fall, Twin Peaks, Miami Vice, Ash vs Evil Dead, Wallander, The Terror, The Strain, The Killing, Penny Dreadful, Marianne, Luther, Futurama, Fargo, Carnival Row, Broadchurch, Arrested Development, Final Space, MacGyver, The A-Team, Stargate SG-1, Stargate Atlantis. Więcej na szybko nie wypiszę ale pewnie jakieś jeszcze mógłbym dorzucić xD
Dobra lista. Dodałbym Bloodline. Wspaniale poprowadzona rodzinna epopeja w lepkim gorącym klimacie Florydy.
Bardzo subiektywnie, widać że większość seriali z podobnym klimatem.
Z List zgadzam się w 100% pierwsze części rewelacja. Reszta tak się zapętliła że nic nie rozumiałem.
Obejrzałem ozark po tym materiale wybitny serial dzięki Filip że robisz tak dobrą robotę ❤
Jako maniak serialowy oglądałem niemal wszystko z tej listy. Właściwie ze wszystkim się zgadzam. Zachęcałeś do swoich propozycji. Podrzucam taką listę na szybko. Starałem się wybrać z głowy takie seriale nieoczywiste, mniej popularne, oceniane bardziej sercem niż rozumem. W związku z tym nie spodziewam się, że pojawią się kiedyś u Ciebie, ale może ktoś skorzysta, może przypomnisz sobie dzięki temu jakiś serial :D
Synowie Anarchii
Chuck
The Kominsky Method
Black Bird
Yellowstone
Tulsa King
Bosch
Sprzątaczka
Reacher
Tabu
Dochodzenie
Ray Donovan
Banshee
Supernatural
Fringe
Brooklyn 9-9
Yellowstone świetny serial. Natomiast dwa inne seriale z tej serii już mnie nie wciągnęły .
Tuska King - zaskakująco przyjemna produkcja ! Czekam na 2 sezon
Black Bird !! Gra aktorska Larry'ego - ciary!
Kolejne świetne zestawienie, ale widzę, że nie jest Pan zwolennikiem dwóch produkcji jakościowych, „6 stóp pod ziemia” i The Affair”.(albo je przeoczyłem) Pozdrawiam
W kwestii Lost należ skupiać się na jednostkach a nie na całości. Można się tam utożsamić się dowolną postacią. A naj lepsze
są dialogi i pojedyncze postacie. Reszta jest drugo planowa oglądałem go 4 razy i za każdym razem podoba mi się coś innego.
Fringe - Na Granicy Światów. Dla ludzi o mocnych nerwach bo czasem są tam mocne sceny z miejsc powiedzmy zbroni. Super sci-fi, swietnie dobrani aktorzy, niebanalna historia, no moze niektóre odcinki przynudzają ale ogólnie wszystko jest w miarę logicznie wytlumaczone tak że mogło by tak być.
Brakuje jednego,Gambit Królowej,nie ogladaliscie,obejrzyjcie zaraz kupicie szachy😊
Będzie w kolejny zestawieniu. Zdecydowanie
Warrior petarda, bardzo szybko sie oglada i te wrzutki przypominające Banshee🤩
You to dla mnie niezrozumiały fenomen. Serial, który próbował być jak Dexter, ale nigdy nawet nie miał podejścia do świetnie napisanego zawierającego genialne postaci Dextera. Zdaję sobie sprawę ze wszystkich wad i słabych sezonów Dextera, ale You to jest porażka, którą można streścić jednym zdaniem "ojeju tak bardzo mi źle, że robię to co robię, ale tak bardzo Cię kocham, więc robię dokładnie to samo już czwarty sezon, tyle że w innym mieście" 😂
Czekam aż obejrzysz Tulsa King, jestem na drugim odcinku - genialny "so far" :D
Szkoda ze zabraklo na twojej liście SEE z Jasonem Momoa mam nadzieję ze bedzie to twoj kolejny wybór bo serial jest naprawdę godny polecenia i rzucisz na niego okiem o ile nie wciągnię Cie za mocno.U mnie 14 h ogladania non stop 😅 pozdro zaczynamy nowy serial dzieki Tb 😉
Ostatnio bardzo pochlanela mnie Fundacja, mega dobry serial :)
wygląda na to, że nie doczekamy się w zestawieniu urwanego po 3 sezonie Colony, który uważam za genialny, głownie za nieustającą atmosferę grozy - chociaż to tylko SciFi. pozdrawiam
Dzięki za materiał👍
Z takich must have to zdecydowanie brakuje Gry o Tron. To jest cały czas najlepszy i najważniejszy serial i najbardziej ikoniczny XXI wieku
głuchy?
Chyba jestes smieszny lmfao IKONICZNY XXI WIEKU kwicze 😂
Bo Mati z Pizdzichowa Dolnego pod Szemudem tak mowi 🤣
Bardzo fajna lista, dodałbym tylko teda lasso bo jest po prostu świetny
Filip ja jeszcze oglądać seriali z poprzedniej reszty nie skończyłem, a ty już z kolejną 😫
Osobiście z seriali, których nie wymieniłeś w żadnym z trzech filmików poleciłbym: Yellowstone (świetny western w naszych czasach); All of us are Dead (kolejny świetny azjatycki serial po Squid Game); Andor (najlepszy serial w świecie Gwiezdnych Wojen); American Horror Story (który niestety z każdym sezonem zamiast robić się coraz ciekawszy idzie w stronę "coraz więcej LGBT", a najgorsze jest to, że zupełnie bez powodu, bo po za jednym sezonem ich orientacja nie ma żadnego znaczenia dla fabuły); Death Note (to po prostu trzeba obejrzeć, wersja animowana jest najlepsza, ale aktorska i film też dają radę); Friends (oczywiście, że przyjaciele musieli się tutaj znaleźć); From (dla mnie duże zaskoczenie, ciekawy serial o wampirach); Fubar (raczej dla bezmyślnej zabawy, Arnold znowu w formie); Tulsa King (tym razem Stallone pokazuje na co go stać); House (ciekawe przypadki medyczne i potwierdzenie, że "ludzie zawsze kłamią"); Justified (ale tylko pierwsza wersja, City Primeval jest już zdecydowanie słabszy); Marvel's The Punisher (zdecydowanie najbrutalniejszy serial Marvela, czysta poezja, niesamowicie boostuje poziom testosteronu); Manhunt (polowanie na seryjnych morderców); Parks and Recreation (dla wyluzowania się, praktycznie każda postać, po za irytującym Tomem, napisana wręcz wybitnie); Reacher (ponownie testosteron booster); Slasher (taki pseudo horror w typie Scream, dla odmóżdżenia); Sons of Anarchy (gang motocyklowy handlujący bronią, wielki powrót Peggy Bundy i Hellboya); Special Ops: Lioness oraz SEAL Team (dwa świetne seriale o jednostkach specjalnych, fajnie nakręcone, mnóstwo akcji); The Big Bang Theory (chyba nie muszę uzasadniać :P); The Killing (kolejne polowanie na morderców w świetnym klimacie); The Terminal List (Chris Pratt w roli żołnierza - chyba nie trzeba więcej dodawać). Do tego seriale, których warto obejrzeć tylko pierwsze sezony: Altered Carbon (ciekawe sci-fi), Spartacus (tutaj chyba wszystko jasne), The Walking Dead (po dobrym pierwszym sezonie robi się coraz dziwniej, jeszcze tylko obcych tu brakuje); Homeland (terroryści podstawiają szczura w amerykańskim rządzie, tutaj polecam 2 pierwsze sezony), Taboo (niestety został nakręcony tylko jeden sezon, ale warty twojego czasu, świetna rola Toma Hardy'ego); The Outsider (również nagrany tylko jeden sezon, ale za to jaki!); oraz mini serie: Chernobyl (chyba wszyscy wiedzą o czym, jeden z najsmutniejszych seriali, jakie kiedykolwiek oglądałem); The English (świetny western z genialną rolą Emily Blunt); 1883 (kolejny western, prequel Yellowstone). I taki mały plusik na zakończenie w postaci czterech starszych serii: Dragon Ball (polecam dwie pierwsze serie - Dragon Ball oraz Dragon Ball: Z), Miami Vice (mój ulubiony serial z dzieciństwa i nadal niedościgniony serial policyjny; no i aligator, jako zwierzak "domowy"), The X-Files (to niesamowite, że nie trafił na żadną z trzech list, w swoich czasach wszyscy czekali cały tydzień na kolejny odcinek - oglądały go dzieciaki, ich rodzice oraz dziadkowie, niczego podobnego wtedy nie było, natomiast po pierwszym sezonie zaczęły powstawać inne seriale tego typu - prawdziwy prekursor) oraz powracający do swojej świetności South Park.
Dzięki za kolejną ciekawą listę! Miałbym prośbę. Może kiedyś udałoby Ci się stworzyć listę najlepszych pozytywnych seriali, które można spokojnie obejrzeć z żoną;-)? tzn. żeby postaci nie były mroczne, nie było pełno przemocy, seksu, przekleństw itp.
BARDZO fajny pomysł. Dzięki
Jako kobieta czuję się urażona tym komentarzem. Jako żona również... Owszem, można stworzyć listę pozytywnych seriali, ale argumentować, że to na potrzeby oglądania z żoną🤦Ja i wiele kobiet, które znam, oglądamy również te mroczne, pełne przemocy i inne domyślnie klasyfiowane przez Ciebie jako męskie.
@@Roslinozerca Spokojnie, nie chciałem nikogo urazić. Chodziło mi o moją Żonę. Tyle. Nie chciałem uogólniać, czy posługiwać się jakimś stereotypem. Pozdrawiam
@BezSchematu , Hej. Chcialbym sie zapytac czy znasz taka produkcje HBO jak Carnivale? Obejrzalem w zyciu mnóstwo seriali, a ten zrobił na mnie ogromne wrażenie, ze mimo uplywu wielu lat ciagle go wspominam. Nie widzialem, zebys kiedykolwiek o nim wspominal, wiec pytam. A jak nie znasz to polecam, pozniej podziękujesz.
Znam, jest kultowa. Będzie w kolejnym zestawieniu. Wielki żal, że ja anulowano
Na Ozark trafiłem przez przypadek, ale mogę polecić ten serial. Początek, moze nie zachwyca ale z dalszą częścią sie rozkręca.
Dziękuję za materiał
To i ja dorzucę 2 swoje typy :)
- Stargate SG-1
- The Mentalist
Świetna lista! Proponuje jeszcze Klan.
A shelter od cobana? Tez adaptacja ksiazki, wydaje mi sie ze w miare dobra
Peaky Blinders obejrzałem 3 razy, Vikings TOP serial, przez nich pokochałem Wikingów i zainteresowałem się ich historią, TLOU też super choć wolę stare dobre sezony TWD
Jak ja uwielbiam Twój głos. Fe no me nal ny!
Peaky Blinders - zatrzymałem się chyba na 2 lub 3 sezonie, może skuszę się żeby dokończyć
Ozark - zatrzymałem się gdzieś w 2 sezonie, nie porwał jakoś bardzo, choć ciekawy
DARK - pierwszy sezon zrobił wrażenie, ale nie na każdą porę, chwilami trzeba faktycznie mocno wytężyć umysł, żeby ogarnąć co się dzieje.
LOST - nie widziałem
Squid Game - coś nowego, innego, do oglądnięcia ale nie na tyle dobre, żeby wrzucać w jakiś "topkach" :)
Gomorra - widziałem całość dwa razy i spokojnie mógłbym oglądnąć jeszcze raz, co kto lubi, ja kocham ten serial.
Wikingowie - oglądałem chyba do śmierci Ragnara, może chwilę dłużej, ale może warto dokończyć. Ostatnio przypadkiem widziałem w TV 2, 3 odcinki sezonu 6, gdzie zaczyna się akcja na Wschodzie.
Dexter - późniejsze sezony zawiodły, ale mimo wszystko u mnie na pewno w top10, sezon z "Trójkowym" chyba najlepszy.
True Detective - dobra produkcja, faktycznie 2 sezon duży spadek po tym, co można zobaczyć w sezonie 1
Filipie, co sądzisz o Supenatural? Mimo, że efekty specjalne już mocno odstają, mi ogląda się wybornie pierwsze sezony (a jest aktualnie ok. 15 sezonów). Świetna relacja braci, dążenie do odnalezienia celu życia, zmaganie się z demonami przeszłości. Oprócz tego różnorodne zjawy, demony, etc. Jestem ciekawy opinii.
Nie widziałem :( Ale słyszałem, że ma sporo sezonów.
Genialny serial. Ogrom pomysłów, świetne kreacje aktorskie. Dużo humoru. Świetne zakończenie. Jasne z kolejnymi sezonami tarcia obu braci mogą momentami nużyć ale chyba znacznie mniej niż w innych serialach. Jak dla mnie 10/10
Supernatural to perełka genialny i mający to coś czyli klimat;)
Bardzo mi się podoba serial Apple Tv See, obecnie oglądam 2 sezon Fundacja tej samej platformy nie pamiętam czy był w którymś zestawieniu serial Billions :) pozdrawiam lubię tą serię z polecanymi serialami :)
Ja bym chciał zobaczyć na takiej liście "Ślepnąc od świateł"
Czekam bardzo aż do zestawienia trafi Black Sails. Cudowny serial
...i nie ma gdzie go obejrzeć.
@@puuha1977 właśnie widzę brak w zasobach netflixowych, kolejny gwóźdź do trumny? szkoda bardzo
You zacząłem oglądać jako guilty pleasure, a potem okazało się, że to świetny serial😄
Pozwolę sobie wymienić kilka niesamowitych seriali, których nie było na Twoich listach, i znanych i niszowych:
- Gangs of London (UK)
- Person of Interest (USA)
- Banshee (USA)
- Line of Duty (UK)
- Umbre (Rumunia)
- Bad Banks (Niemcy)
- Deutschland 83 / 86 / 89 (Niemcy)
- Kleo (Niemcy)
- Normal People (Irlandia)
- Stranger (Korea)
- Travelers (USA/Kanada)
- Search Party (USA)
- Justified (USA)
- Secret City (Australia)
- Rabbit Hole (USA)
Banshee
Jeśli nie widziałeś, sprawdź także Berlińskie psy, 4 Blocks i mocno inny The Tatortreiniger.
Person of Interest, który ze zwykłego procedurala przeistacza się w rozważania na temat SI. Chyba sami twórcy nie spodziewali się jaki kierunek obierze ta produkcja. Uwielbiam!
Ja jeszcze dorzucę do listy:
*Upright - australijska produkcja ze zdjęciami, które zawstydzą niejeden nagrodzony film na Sundance
*Utopia(UK) - to chyba jest osobna kategoria serialowa ;)
*Babylon 5(USA) -nie znam serialu, który zostałby lepiej przemyślany i rozpisany na kilka sezonów. Wiem, że teraz to się ciężko ogląda ale historia i rozwój bohaterów wynagradza trud.
*Rubicon(USA) - tzw slow burner, bardzo niedoceniony thriller spiskowy, niestety został skasowany po 1 sezonie
@@andekp Ja akurat oglądam POI drugi raz. Na pewno pozostaje w moim top 10. Rzeczywiście, nie łatwo o "ambitny procedural"🙂. Dzięki za polecenia, tylko Utopię oglądałem i też uwielbiam.
Chyba się w końcu przekonałam aby obejrzeć You a potem Ozark, ale Squid Game to się nie spodziewałam
Wikingowie wymiatają 💪
co do Lost zgadzam sie w 100% pierwsze sezony sie oglądało z otwartą buzią, ciekawością, a końcówka była taka nijaka , wcale nie pasująca do wszystkich sezonów .... dodałabym jeszcze do tych seriali MINDHUNTER :)
Wikingowie najlepsi z całej listy 😊
True Detective na pierwszym i już wiem, że lista jest git 👊 No i Severence 🥰 Dorzuciłbym Terror oraz Altered Carbon, sezony pierwsze
Dobrze, ze Pan "Redaktor" podkresla, ze lista jest "Subiektywna". Moze kiedys percepcja sie zmieni i doceni wymienione ponizej pozycje.
Jezeli gra aktorska Jeremiego Allena Wam sie spodobala, to pozycja obowiazkowa to "Shameless" wer.US. Shameless to Picasso dysfunkcji, zamieniający chaos w komiczne arcydzieło. Frank Gallagher, maestro szaleństwa, prowadzi symfonię wątpliwych decyzji. Wśród zamieszania, Gallaghers przedefiniowuja wiezy rodzinne śmiechem i miłościa. To dzika podróż przez absurd życia, dowodzaca, że bycie bezwstydnym to nie tylko cecha, to sztuka. Serial z sercem, humorem i szczypta szalenstwa ktory naprawde fajnie i subtelnie okbrazuje dzsiejsze soszjal trendy.
Profanacja by bylo nie uwzglednic dwoch seriali (nowych) ktore pojawily sie w przeciagu ostatnich dwoch lat. Oba seriale uwazam, sa na innym poziomie.
1. BEEF
2. The White Lotus (Aktorka Jennifer Coolidge znana z filmow American Pie, aka Matka Sfiflera) zdobyla chyba nobla za role w ostatnim sezonie.
* Dark - najlepszy na świecie, 10/10
* Ozark - nie skradł mojego serca, bardzo stresujący
* Sandman - dla mnie to nieporozumienie, nie spodobał mi się
* The last of us - przereklamowany
Dark ma swoją filmowa ekranizację w postaci Przeznaczenia 🤯
Czekam na dalsze zestawiania
super robota i kanał
A serial Dzień trzeci? Toż to arcydzieło. Wszyscy ten serial pomijają, pewnie prawie nikt go nie oglądał, a zjada na podwieczorek taki sezon 1 True Detective.
To raczej nie do tego filmu, bo "Dzień trzeci" to miniserial - na te autor ma osobne rankingi.
Nie no błagam, Wikingowie nie byli warci ani jednego odcinka więcej po 4 sezonie A i B. Zrobili z tej serii typowego tasiemca, który miał trzepać kasę --nic więcej. Przez ostatni sezon to dało się tylko śmiać z absurdów które tam się odwalały.
Moje serce ostatnio skradły
- Stamtąd (genialny)
- 30 srebników (religijny horror)
- The preacher (kaznodzieja)
„Peaky Blinders” i „Dr House” moja topka, która została uhonorowana na „rękawie” ❤
BTW. czekam na kolejny live dla wysokowrażliwych, świetne przedsięwzięcie!
Z pierwszym miejscem nie mogę się bardziej nie zgodzić.
Cudowny pierwszy sezon, który sprawił, że wziąłem urlop na żądanie, bo musiałem go dokończyć, a chciałem tylko coś odpalić do snu. Nigdy wcześniej ani później nie czułem czegoś podobnego oglądając cokolwiek. Trzeci sezon też był bardzo dobry, o drugim zapomnijmy i mam nadzieję, że czwarty przynajmniej utrzyma poziom trzeciego.
Przeciez to nie ranking
@@artimalecki140 a gdzie ja napisałem, że jest?
@@farpat4027 "z pierwszym miejscem nie moge sie nie zgodzic"napisane jest tak,ze na pierwsze miejsce zasluguje wlasnie ten serial.
@@artimalecki140 pierwsze miejsce na liście. To, że miałem pierwsze miejsce w dzienniku znaczy, że coś wygrałem? gdzie odebrać nagrodę?
After Life, The office (rozumiem, że celowo bez komedii?), The Expanse? Tak z pierwszego rzutu okiem, trochę zabrakło :) pozdrawiam Filipie :)
Świetny jest ten kanał
Oglądałam Sandmana (kocham
Super film , ja osobiscie polecam Dr.House, The God Doctor , Vikings , Spartacus, Skazany na śmierć
Nie mialem co dzis ogladac wiec spadles mi z nieba - wiele tego co tu polecales juz znalem ale np Wojownika juz nie, takze popoludnie juz nie jest u mnie „wolne” :D
Oj, tak bardzo się nie zgadzam z Twoją opinią na temat drugiego sezonu True Detective! Podchodziłem na dwa razy od niego, i za drugim razem wciągnął! Ciekawa historia, dobre aktorstwo, fajny klimat! Ja tam polecam!