TRUCKING Hur vi bor i en Kenworth T680 -21
Вставка
- Опубліковано 9 лют 2025
- Välkmmen hem till oss! Vi visar hur vi har det i nya lastbilen. Hur vi har inrett och vad vi har för prylar för att klara vardagen med långa kördagar, matlagning och förvaring på denna lilla yta.
Vi flyttade från en T680 2016 års modell mitt i februari i Winnipeg, på gården utanför verkstan. Det var -26 C mitt på dagen när vi började och -30 tre timmar senare när vi var klara och stelfrusna. Ingen av lastbilarna hade värmen på så det var en mardröm att baxa över allting. Värst av allt var den stenhårda iskalla bäddmadrassen 2000x1200 mm, men med gemensamma krafter gick det till slut!
Vi kör mellan mittersta Kanada till Californien och Arizona i huvudsak, grönsaker på vägen norrut.
Vi är båda anställda Company drivers på Agrifresh , Lockport, Manitoba sedan 1,5 år och bor i lastbilen.
Flyttade från Sverige Juli 2019.
Erika & Markus Mack Nilsson
infomackanerika@gmail.com
www.mackanerika.com
Hitta precis till eran kanal! ÄLSKAR DEN!
Coolt att följa er och se hur det funkar på andra sidan, samt oerhört coolt att "bara" ta sitt pick o pack och dra. Må bäst o kärlek!
Tack. Riktigt kul att höra.
Jag vill nog själv inte jobba precis hela tiden som ni. Gjorde det som ung. Men om jag hade velat så hade jag sett till att bli er kollega, vi hade kunnat ha grillkvällar tillsammans när vi möttes up. Best friends liksom. Ni är grymma, stay safe!
"Stuffa in allt här!" Erika (TM)
Fan vad najs sötnosar och ett JÄTTESTORT GRATTIS på bröllopsdagen!
haha tack raring!!
Det är gööörhärligt att se er.Spännande att se hur det funkar ”over there”
Hahaha! Växellådan sitter kvar där den alltid suttit...😂
Falåt jag vet jag är dryg men det var bara tvunget😅
Keep on Trucking 🚚🚛🚙🛻
Hej
Jag är lastbilschaufför och jag skulle vilja ha information om arbetes tillstånd och hur det går där?
Mvh Adem
Hej det bästa är att söka jobb som vi gjorde tex hos Agrifresh då fixar de arbetstillstånd mm
Tack för ditt svar men kräver de erfarenheter jag har inga erfarenhet
Då blir det svårt att få jobb som chaufför. Alla kräver erfarenhet.
Hejsan!
Kan man ta usa lastbil körkort med svensk medborgare?
Tack på förhand
Vi har precis bestämt oss för att flytta till Kanada. Kan ni inte lägga upp en video om hur allt gick till från dess att ni bestämde er till dess att ni landade? Hela processen, gjorde ni det genom Express Entry eller ni sökte jobb först? Vi har barn med, så vi vill ju gärna ha allt klart innan flytten!
hej! Gud va spännande!! Ja vi sökte och fick jobb först, grenom Skilled worker/express entry, skivka gärna ett mejl på infomackanerika@yahoo.com så ska vi såklart hjälpa till så gott vi kdn!
@@mackanerika3773 Va roligt att du svarade! Mailar dig lite senare idag när jag kommit hem. Gjorde ni IELTS test med? Franska med? Jag vill bara flytta snarast möjligt! Haha
Ja ILTS eller CELPIP måste göras av den som ansöker. Väntar på mail 😉
Söker firman nå mera folk?
Jadå. Dom söker alltid
@@mackanerika3773 Får man hjälp med arbetstillstånd då?
Randy hjälper dig genom ansökan sen finns vi också att hjälpa till.
@@mackanerika3773 Är det på agrifresh hemsida?
@@truckingswe japp agrifresh lockport
Worst company in Manitoba. Run away from it. Drivers are treated like animals. Old trucks